آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ایثار در مشهد برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۵۸۸۰
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ایثار در مشهد برگزار شد + فیلم
آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سینمایی ایثار و نخستین دوره بین‌المللی آن، چهارشنبه‌شب در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سینمایی ایثار و نخستین دوره بین‌المللی آن، چهارشنبه‌شب با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان سینمای مقاومت در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

دریافت ۳۶۵ از ۳۰ کشور جهان

فرهاد مختاری، دبیر اجرایی جشنواره در این مراسم، دفاع فرهنگی را یک ضرورت در برابر سلطه‌جویی قدرت‌های استکبارگر دانست و اظهار کرد: در دنیایی امروز که فقط به استیلای نظامی محدود نمی‌شود، سلطه جدیدی ملت‌های آزاده را موردتهاجم قرار داده است. در این جنگ ترکیبی، هنرمندان متعهد با تمام توان ایستاده‌اند و جبهه وسیعی در برابر این تهاجم نابرابر شکل داده‌اند. این یک تلاش فرهنگ‌ساز در عرصه سینماست تا پیوند‌هایی نوین ایجاد کند و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ما را با جهان معاصر همگام سازد و رسیدن به افق‌ها و چشم‌انداز‌های تازه را ممکن کند.

وی افزود: تمرکز بخشیدن به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، انگیزه اصلی در برگزاری مجدد جشنواره پس از چند سال وقفه بود. با همین رویکرد، دبیرخانه جشنواره بیش از ۱۲۷۰ اثر را دریافت کرد و از ۲۱۹ اثر در بخش فیلم‌نامه مستند، کوتاه، تلویزیونی و سینمایی، ۴۰ اثر به مسابقه راه یافت. در بخش فیلم هم ۶۴۰ اثر در ۱۱۱ عنوان مختلف به بخش مسابقه راه پیدا کرد. در بخش بین‌الملل، از ۳۶۵ اثر از ۳۰ کشور جهان، ۴۸ عنوان از ۱۶ کشور وارد بخش مسابقه شد تا در مسابقه به‌صورت هم‌زمان نمایندگانی از لبنان، یمن، پاکستان، هندوستان، عراق، الجزایر، فرانسه، ایتالیا، سوریه و مالزی داشته باشیم.

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به برگزاری چهار نشست تخصصی بر ضرورت ایجاد خط رسانه‌ای مستحکم در عرصه سینمای مقاومت تأکید کرد و گفت: اتصال راهبردی هنرمندان کشور‌های محور مقاومت، معرفی آثار تولیدشده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناساندن آرمان‌های متعالی ملت‌های مستضعف، ابلاغ پیام شهدا با زبان هنرمندانه، بازنمایی خلاق و هنرمندانه رابطه میان امت و امام و بازنمایی چهره خبیث صهیونیسم جهانی از جمله محور‌های این رویداد بوده است.

نخستین جشنواره بین‌المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلم‌نامه «ایثار»، به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، آستان قدس رضوی و سازمان صداوسیما، از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد امسال برگزار و آثار فیلم‌سازان برگزیده کشور را در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی به اکران عمومی درآورد.

«یاسر الخطیب» رئیس موسسه عالی هنر‌های سینمایی سوریه، «عزام صالح» فیلم‌ساز برجسته عراق، «حاجی‎محمد اویچ» فیلم‌ساز شناخته‌شده اهل بوسنی، «محسن برمهانی» معاون سیما و «محمدرضا اسلام‎لو» فیلم‌ساز ایرانی، پنج داور این رویداد سینمایی در بخش بین‌الملل بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->